vineri, 2 ianuarie 2015

Lecții învățate în anul 2014

În anul 2014 am avut multe provocări. De toate genurile. Dacă stau bine și mă gândesc datorită acestui an am devenit o persoană mult mai matură în gândire (în suflet tot copil am rămas :P), am întâlnit foarte mulți oameni din toate domeniile și de toate vârstele, cu mentalități diferite, am văzut că există foarte multe realități pe care nu le știam. Și vreau să le descopăr pe toate.

Lecția nr.1: Întotdeauna să te bazezi și să crezi mai mult în tine, decât în ceilalți. 
E posibil ca persoana/persoanele să nu poată să te ajute în momentul în care ai nevoie. Mi s-a întâmplat ca persoanele în care mi-am pus baza să plece. Eu nu zic să fii singur cuc (sau bufniță în funcție de preferință), prietenii sunt foarte importanți în viața ta, dar și ei au viața lor și anumite priorități.
Lecția nr.2: Întotdeauna să ai un plan de rezervă
Nu te baza doar pe un singur lucru, diversifică. Gândește-te ce ar putea să meargă prost, ce ar putea să meargă bine. Cred că cel mai bun exemplu la mine ar fi: nu te baza pe o singură sursă de venit. 
Lecția nr.3: Întălnește-te cu persoane noi
Diversifică-ți cercurile de prieteni. Nu sta numai cu aceași prieteni de ani de zile. Nu zic să uiți de prietenii vechi, dar e bine să mai cunoști și alți oameni, pentru că afli informații noi care pot fi foarte benefice pentru tine sau poți oferi informații, poți lega relații de prietenie, de proiecte, de distracție. Poți astfel să oferi valoare și să primești valoare.
Lecția nr.4: Nu există idei proaste sau bune, ci doar netestate
În viață există multe oportunități, dar nu toate sunt potrivite pentru tine. Testează și vezi dacă ți se potrivește. Scepticul nu crede, până când nu încearcă. Ignorantul nu crede, nu încearcă. Dacă ceva mi se potrivește mie, asta nu inseamnă că ți se potrivește și ție. Fiecare din noi suntem unici și din acest motiv simțim, vedem în modul nostru diferit. Fiecare din noi are o experiență de viață și o filtrăm prin modul nostru de gândire.
Lecția nr.5: Viața este o călătorie, nu o destinație
Greșeala cea mai mare a fost că am vrut să ajung la visul meu într-un timp foarte scurt, și am uitat că am nevoie să devin persoana care trebuie să fiu pentru a ajunge la acel vis. Am nevoie de experiență și de abilitățile necesare visului meu. Formula succesului: A Fi x A Face = A Avea. De reținut ca să ai, trebuie să te întrebi cum trebuie să fii și ce trebuie să faci. Nu poți lua liftul, ci ai nevoie să urci niște trepte. Cred că este greșeala tuturor este de a ne grăbi, de a vrea ceva cât mai repede.
Lecția nr.6: Nu fugi de problemele tale, pentru că în momentul în care trebuie să le faci față, va fi de două ori mai greu să le rezolvi
Recunosc, am persistat într-o problemă gravă, pentru că am sperat că se va rezolva de la sine și că nu am nevoie de ajutor, că pot să o rezolv singură, dar am greșit. Când simți că ceva nu e în regulă, rezolvă cât mai repede. Cere ajutorul în situații grave, mai ales dacă vezi că se agravează. Nu aștepta, pentru că e posibil să fie prea târziu după aceea.

Vreau să le mulțumesc tuturor oamenilor care m-au influențat (și pozitiv și negativ), care m-au inspirat și care m-au ajutat.
O viață avem și asta trebuie trăită la maxim. Nu mai pierde timpul pe lucruri care nu îți aduc beneficii pe termen lung. Orice faci, oferă 100% din tine. Trăiește, iubește și bucură-te de fiecare moment.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu